Нетраційні техніки малювання

Зображувальна діяльність має надзвичайно важливе значення для всебічного розвитку особистості.

В процесі створення зображення у дитини формуються такі якості, як спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак та, звичайно, творчі здібності. Малюючи, дитина виражає власний емоційний стан, своє ставлення до навколишнього світу.

Доступними для свого віку засобами малюк самостійно створює прекрасне і вчиться бачити прекрасне в оточуючому її світі.

В.А.Сухомлинський наголошував: «Витоки здібностей та обдарованості дітей на кінчиках пальців. Від пальців, образно кажучи, йдуть найтонші нитки-струмочки, які живить джерело творчої думки.

Іншими словами, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина». Під час виконання роботи із зображувальної діяльності дитина постійно тренує рухи пальців рук. Вченими доведено, що розвиток зон мозку, які відповідають за мовлення, відбуваються під впливом імпульсів, що йдуть від пальців. І навіть при загальній фізичній активності, якщо розвиток рухів пальців відстає, то у дитини затримується і розвиток мовлення.

Крім того, стимулювання мовленнєвого розвитку дітей шляхом тренування пальців рук є одночасно й підготовкою руки до письма. Тому робота із зображувальної діяльності з дітьми дошкільного віку є надзвичайно актуальна.

Завдання педагогів – мотивувати дошкільників до створення прекрасного своїми руками. В цьому допоможе нестандартний підхід у методиці навчання навичкам та прийомам малювання, зокрема, нетрадиційними техніками.

Малювання нетрадиційними техніками допомагає прищепити любов до зображувального мистецтва та викликає цікавість до малювання, бажання малювати ще більше. Нетрадиційні техніки малювання викликають у дітей безліч позитивних емоцій, відкривають можливості використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів

. Незвичні техніки малювання зацікавлюють дітей, сприяють розвитку творчості у всіх, без винятку. Під час малювання нетрадиційними техніками дошкільники отримують знання про зображувально-виражальні можливості матеріалів, оволодівають технічними прийомами роботи з ними та послідовністю виконання образотворчого процесу.

У дітей задіюються всі можливі сенсомоторні рецептори. Вони вчаться створювати гарні зображення, радіти їм, вірити в свої сили, координувати дії ока, руки, кисті. Завдяки нетрадиційним технікам дитячі малюнки стають змістовніші, привабливіші, виразніші, емоційніші. Навчившись виражати свої почуття на папері (і не тільки), дошкільники краще розуміють почуття інших, вчаться долати сором’язливість, страх перед малюванням, перед тим, що нічого не вийде, проявляють свої нахили, здібності, обдарування, уяву, фантазії.Важливо, що кожна дитина вчиться працювати на своєму рівні здібностей. Дитячі роботи, під час творчого процесу такого малювання,не залежні від зразка,як зазвичай – вонине схожі одна на одну і дивують інших. Нетрадиційні техніки малювання і художня творчість допомагають дітям розкрити свою особистість, індивідуальність та неповторність.

Малювання нетрадиційними техніками сприяє вирішенню наступних завданьу дошкільному вихованні:

1. Збагачувати досвід естетичного бачення дітьми навколишньої дійсності.

2. Здійснювати художньо-естетичне виховання дітей на основі широкої інтеграції, охоплюючи різні форми роботи з дітьми (заняття, самостійна художня діяльність, свята, розваги, гуртки).

3. Розвивати у дітей природні нахили, здібності, обдарування.

4. Сприяти формуванню у дошкільників емоційно-оцінювального ставлення до творчих проявів.

5. Заохочувати бажання дітейфантазувати ітворити.

6.Проводитиз дітьми спеціальні заняття з образотворчого мистецтва із застосуванням нетрадиційних форм (екскурсії, ігри-подорожі, заняття за інтересами тощо).

7. Здійснювати художньо-естетичне виховання дошкільнят в співпраці дитячого садка зродиною.

Проведення занять з використанням нетрадиційних технік малювання вимагає від педагога, насамперед, власного творчого розвитку, нестандартного мислення, креативного підходу у виборі тематики занять, прийомів виконання малюнку та матеріалів, які можуть втілити той чи інший задум дитини.

Поряд із традиційними пензлями для малювання, акварельними та гуашевими фарбами,доречним є використання таких матеріаліві предметів длявільної діяльності:

  • штампи із овочів (картопля, буряк, морква, болгарський перець, гриб шампіньйон);
  • трафарети (картон, пластик, монети, канцелярські скріпки);
  • ватні палички, поролон, кисті різної жорсткості;
  • опале листя різних дерев різної форми та величини, пір’я;
  • зубна щітка, кругла щітка для миття посуду;
  • патичок, зворотна сторона олівця, ватна паличка, соска;
  • коркова пробка, гумка канцелярська, пінопласт;
  • кам’яна сіль, манна крупа, харчові барвники;
  • клей ПВА, воскова свічка, нитки;
  • зімятий папір, поролон, тканина, марля, косметичний спонж;
  • желатин, крохмаль, шампунь, борошно, лимонна кислота, олія;
  • вода, молоко, піна для гоління;
  • водорозпилювач, скло, зіп – пакет, харчова плівка;
  • підошва взуття, будівельна (бульбашкова) плівка;
  • губна помада, пластилін.

Ось що у нас вийшло....

/Files/images/DSCN2305.JPG

/Files/images/DSCN2310.JPG/Files/images/DSCN2309.JPG

/Files/images/DSCN2308.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 0