/Files/images/метод сова.jpg

Методична тема району

"Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації учнів та вихованців закладів освіти раойну"

Зміни, які відбуваються в суспільстві на сучасному етапі його розвитку, породжують нові вимоги щодо системи освіти й виховання підростаючого покоління. Одним із завдань сучасної теорії і практики виховання дитини дошкільного віку є вивчення її особистості та усіх факторів, що впливають на її становлення. Важливу роль у цьому процесі відіграє соціальне середовище, адже саме воно визначає якою дитина виросте.
Так склалося, що ми живемо сьогодні в досить складних соціально-економічних умовах, обумовлених зміною світосприймання, переоцінкою системи цінностей. На кого це впливає в першу чергу? Звичайно, на дитину, тому що відсутність власного досвіду життя змушує її приймати ті правила, життєві орієнтири й пріоритети, які поширені у світі дорослих.
Звичайно, умови сьогодення ставлять перед особистістю багато завдань та вимог. Сучасний педагог повинен бути озброєним теоретичними знаннями про особливості соціального розвитку дитини, зокрема, засвоєння ним соціальних вимог і правил людського співбуття, основами методики формування соціальної компетентності в різних формах організації їхньої життєдіяльності, що визначається сучасними вимогами дошкільної освіти, визначеними Базовим компонентом дошкільної освіти та чинними програмами. Тому педагоги мають вміти створити умови для формування у дошкільнят цінностей, особистісних якостей, життєвих компетентностей.
Період дошкільного дитинства характеризується як такий віковий етап, що є сенситивним у становленні різних сфер особистості. Вагоме значення має процес соціалізації дитини, який забезпечує формування початкового життєвого досвіду на основі засвоєння загальноприйнятих норм та правил співжиття з іншими.
Соціалізувати дошкільника – означає збагатити його індивідуальний досвід позитивними враженнями від спільної з іншими життєдіяльності, розвинути в нього соціальні потреби, сформувати соціальні вміння та навички, виховувати «відчуття іншого», сформувати готовність та здатність брати іншого до уваги, працювати в команді, в разі потреби поступатися власними інтересами на користь соціальної групи, діставати насолоду від допомоги та підтримки іншої людини у складній ситуації, тобто жити з відкритим серцем, умінням гармонійно «вписуватися» в дитяче угрупування, знаходити в ньому своє місце, визначати свій статус серед однолітків відповідно до своїх можливостей та домагань, товаришувати.
Головною метою впровадження методичної теми є створення умов для успішної соціалізації вихованців закладів дошкільної освіти району, як головної запоруки їх успіху та реалізації в житті.

Завдання:

- формування соціальних якостей вихованців як умови реалізації в освітній сфері;
- організація взаємодії вихователя та вихованця як соціалізуючої умови розвитку особистості;
- опанування та застосування педагогами у навчально-виховному процесі соціально-педагогічних методів з метою повноцінної соціалізації дітей;
- застосування інноваційних методик, спрямованих на становлення і розвиток особистості, розкриття їх здібностей та нахилів;
- забезпечення позитивного мікроклімату в дитячому середовищі як складової успішної соціалізації особистості;
- забезпечення належного психологічного і соціального супроводу та вихованців.

Очікувані результати:

- підвищення професійної мобільності педагогів, розвитку та саморозвитку вихованців;
- реалізація творчого потенціалу учасників освітнього процесу;
- задоволення освітніх потреб дітей та їх батьків;
- підвищення позитивного соціально-психологічного мікроклімату в закладах освіти;
- підвищення якості освіти.
Кiлькiсть переглядiв: 0