Скарбничка ігор для домашнього вжитку

Скарбничка ігор для домашнього вжитку, які сподобаються дітям і дорослим

Взв’язку зситуацією, щонаразі склалася вУкраїні тасвіті, мипродовжуємо друкувати матеріали, які можутьурізноманітнити дозвілляваших дітей під час тривалого перебування вдома.

Усьогоднішній статті пропонуємоідеї різних видів ігор для дітей— аудіальних, вербальних, «тихих», рухливих, «соціальних», настільних табагатьох інших. Ціігри здатні непросто відволікти дитину від навчання, поліпшити їїнастрій, але йвсебічно розвиватиїї.

· Нагадаємо, впопереднійстаттіминаводили поради батькам щодо того,якневигоріти вумовах карантину,якговорити здітьми про коронавірус тапропонували цікаві ідеї, які можуть допомогтипроводити кожен день вдома весело таяскраво.

Які «тихі» ігри можна запропонувати дитині?

Діти вдома— цезазвичайпідвищене шумове тло.Зосередитися, працювати ізалишатися спокійним утаких умовах дуже важко. І, якбиминестримувалися, дітям доводиться чути «Некричи!», «Говори тихіше! «Помовч!». Амиж розуміємо, щодітям чути цепостійно недуже добре.

· Крім того,багато дітей, щонайменше до6років,невміють контролювати гучність мови. Їхні центри мовлення такогнітивного контролю все щепродовжують дозрівати. Тож, якщо вам здається, щоваша дитина занадто голосно розмовляє, ставтеся донеї зрозумінням, адже це— їївікова особливість. Хоча, звісно, єсенс перевірити слух улікаря, аби виключити можливі проблеми.

Психолог пропонує добірку «тихих» ігор зісвоєї практики, які дозволять батькамтрохи побути втиші,адітям напрацювати контроль засвоїм мовленням.

1) «Пульт управління»

Для виконання цієї гри потрібнонамалювати фломастером «кнопку гучності»наподушечках пальців дитини.

· Наприклад, навказівному пальчику червоним кольором поставте крапку— «Голосніше», набезіменному— синім кольором— «Тихіше».

Далі пропонуємо сказати слово, наприклад, «мама», або ім’я дитини, інатискаємо кілька разів напальчик. Дитина має промовити його залежно від «кнопки» ікількості натискань«Голосніше»— «Тихіше».

· Психолог пропонує довестипромовляння слова донайбільшої гучності, апотім зупинитися напотрібній. Коли дитина знову буде говорити голосніше, посміхаючись, доторкайтеся доїї«кнопки», або можете просити, щоб вона сама доторкнулася.

2) «Шпигуни» («Миші такіт»)

Зазвичай діти дуже полюбляють перетворюватися нашпигунів, тож запропонуйте їмвиконати спецзавданняякомога більш непомітно тапрофесійно.

· Малюкам сподобається варіант гри умишок такота— мишенята мають дуже тихенько пробратися іщось (заздалегідь домовлене) схопити так, щоб котик їхнепіймав.

3) «Диригент»

Для цієї гри вам знадоблятьсямузичні інструменти(можна зробити їхзпідручних матеріалів— барабани збляшаних банок, маракаси— зпластикових яєць Kinder такрупи, насипаної вних, тощо).

Коли музиканти будуть готовими доконцерту, диригент змахує рукою вгору— іцесигнал для музикантів грати голосніше, рукою вниз— знижувати гучність, збирає руку вкулак— зупинити гру.

· Психолог радить давати можливість дитині також побути диригентом.

4) «Літери різного розміру»

Разом здитиною напишіть врядоклітери Р, З, Жвід маленької довеличезної,інавпаки— від величезної домаленької.

Потім просимо дитину дивитися налітери, вимовляти звук, підвищуючи або знижуючи гучність (чим меншою єбуква, тим тихішим має бути звук, інавпаки).

5) «Слухаємо тишу»

Кожні кілька годин влаштовуйте 2хвилини тиші. Можна призначити дитину головною— коли задзвонить будильник, вона подає всім сигнал «Слухаємо тишу».

6) Шепотіння

Спробуйте почати говорити пошепки— дитина буде віддзеркалювати вас. Або періодично грайте в«Шепотуньки»— розмови вродині тільки пошепки.

7) «Голос навимогу»

Складіть всі гучні голоси ввазу (нетурбуйтеся, вони там незмішуються). Коли хочеться сказати голосно, свій голос потрібно «взяти» звази.

8) «Крокодил»

Весела гра-пантоміманавгадування задуманих слів. Під час відгадування дозволяється:

· використовувати жести іміміку, танці, стрибки такривляння;

· приймати будь які пози; показувати слово цілком або частинами;

· кивати головою «так» і«ні».

Але забороняється писати імалювати, вимовляти склади ілітери (навіть без звуку, одними губами), показувати букви або передавати літери мовою жестів.

9) Спілкування мовою жестів

Спробуйте вигадати свою сімейну мову, декожна буква— окремий жест.

· Психолог відзначає, щогра— дуже хороша для дітей 4-5років, івсім’ї Світлани вона переходить зпокоління впокоління, рятуючи впевних ситуаціях.

10) «Опера»

Уцій грі розмови перетворюються наспів. Спробуйте проспівати фрази, які говорите один одному. Вони будуть сприйматися абсолютно по-іншому. 11) Перетворення Говоримо, якмаленькі ліліпути, мишки або мурашки (апотім, яквелетні або слони).

12) «Мовчанка»

Хто перший скаже слово, той програв.

13) «Передаємо думку навідстані»

Спробуйте вгадати, про щоподумав інший.

14) Якщо діти всуперечцікричать одночасно, психолог рекомендує дати всім прапорці (папірці зїхніми іменами, будь-які предмети)— щоб їхпіднімали, коли хочуть «узяти слово».

15) Адля трансформації вербальної агресії зробіть«плювалки»— паперові кульки, які можна видувати увідро, мішень тощо.

Інайважливіше— Світлана нагадує обов’язководомовлятися про час, коли можна кричати.

Які ігри для розвитку сенсорних каналів можна запропонувати дитині?

Психолог переконує, щочим більше діти граються, тим вищою буде їхня навчальна мотивація. Дотогож, дітям дуже потрібні ігри, які будуть вмикатирізні канали сприймання.

· «Гра— цезавжди— ірозвиток, ітерапія, іадаптація. Сучасне покоління дітей неотримує необхідної кількості стимулів урізних каналах сприймання. Унихперестимульований візуальний канал,решта— часто дефіцитарні. Ірізноманітні ігри— цесенсорна інтеграція. (Сенсорна депривація— недостатнє стимулювання сенсорних каналів)»,— відзначає дитячий психолог.

Наводимо ідеї ігор від Світлани Ройз (психолог зазначає, щоігри підходять дітям 3-8років, але нам здається, щовони будутьцікаві істаршим дітям, інавіть дорослим):

І.Візуальний канал сприймання:

1) Малювання:

· розмальовок (роздруківки такнижки);

· мандал (геометричних символів складної структури, щоінтерпретуються якмодель Всесвіту— прим.ред.);

· одночасно наодному аркуші;

· зубною щіткою;

· долонями (ставити відбитки пальців ідомальовувати деталі);

· іззакритими очима;

· розміщення малюнків нитками.

2) Створення ангелів змакаронів.

3) Виготовлення іграшокзвтулок від туалетного паперу.

4)Обривна аплікація

Для такої аплікації спочатку необхідно надрібні шматочки руками порвати або кольоровий папір, або листки зжурналів, апотім зобривків зробити колаж.

5)«Кольорові дні тижня»

Кожен день тижня називайте «своїм кольором»— наприклад, понеділок— червоний, вівторок— помаранчевий, середа— жовтий, ідалі закольорами веселки.

· Світлана пропонує щодняодягати одяг або якусь деталь одягу певного кольору, шукати продукти такого кольору, або час від часу вигукувати— наприклад, «червоний»— ішвидко торкатися допредмета цього кольору.

ІІ. Вербальний канал сприймання:

1) Вчити кожен день одне нове слово іноземною мовою.

· Зцьогож слова, написаного багато разів— можна зробити малюнок.

2) Збукв одного слова— складати інші слова

Наприклад, збукв слова «Трансформатор» можна скласти «Торт», «Трон», «Березень», «Рот», «Форма», «Форт» таін.).

3) Гра «Телеграма»— накожну букву загаданого слова придумати слово, так щоб вийшло речення (наприклад, СЛОН— серйозний лікар оглядає ніс).

4)Співати

5)Говорити скоромовки

6) «Вгадай предмет» (частину тіла, транспорт тощо)

Учасники намагаються відгадати слово, ставлячи запитання, наякі можна відповісти лише «так» або «ні».

ІІІ. Тактильний канал сприймання:

1)Ігри зкінетичним піском(зформочками, «Пасочки», «Пошуки скарбів»).

2)Використання підносів зкрупами, вяких можна писати, малювати, ховати предмети (навіть дітям 8-9 років цеподобається).

3)Ігри зводою— наприклад, запускати, кораблики поводі, рухати їхдиханням тощо.

4)Домашні басейнизкульками.

5)Впізнавати предмети надотик(цюгру люблять ідорослі діти). Можна запропонувати дитині розпізнавати продукти насмак, спеції іпродукти— заароматом.

Кiлькiсть переглядiв: 0